Porządek obrad
2.
Przyjęcie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z I Sesji Rady Miejskiej.
4.
Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
5.
Sprawozdanie Burmistrza o jego pracach w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza związanych z wykonaniem uchwał Rady.
6.
Ocena zasobów pomocy społecznej.
7.
Informacja Dyrektora Rydzyńskiego Ośrodka Kultury o kierunkach pracy w roku 2023 oraz zamierzeniach i planach na rok 2024 z uwzględnieniem „Zielonych Wakacji” oraz funkcjonowania biblioteki miejskiej.
8.
Rozpatrzenie raportu o stanie gminy:
a)
Przedstawienie przez Burmistrza raportu o stanie gminy.
b)
Dyskusja nad raportem o stanie gminy.
c)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Rydzyna wotum zaufania - druk nr 13.
9.
Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdań finansowych wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta i Gminy Rydzyna za 2023 rok
a)
Przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Rydzyna za 2023 rok wraz ze sprawozdaniami finansowymi i informacją o stanie mienia komunalnego.
b)
Opinie Komisji Rady w sprawie wykonania budżetu Miasta i Gminy Rydzyna za 2023 rok.
c)
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Rydzyny za rok 2023 wraz z informacją o stanie mienia jednostki i objaśnieniami.
d)
Wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie wykonania budżetu Miasta i Gminy Rydzyna za 2023 rok.
e)
Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Rydzyny w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Rydzyna z tytułu wykonania budżetu gminy za rok 2023.
f)
Dyskusja nad sprawozdaniami z wykonania budżetu Miasta i Gminy Rydzyna za 2023 rok.
g)
Podjęcie uchwał w sprawie:
1)
zatwierdzenia sprawozdań finansowych oraz sprawozdania z wykonania budżetu Miasta i Gminy Rydzyna za 2023 rok – druk nr 14,
2)
udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Rydzyna z tytułu wykonania budżetu Miasta i Gminy Rydzyna za 2023 rok – druk nr 15.
10.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
przyznania w roku 2024 dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków znajdującym się na terenie Gminy Rydzyna oraz jej wysokości – druk nr 16,
b)
wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela Gminy Rydzyna do składu Zgromadzenia Związku Międzygminnego Wodociągów i Kanalizacji Wiejskich we Wschowie – druk nr 17,
c)
zmiany Uchwały Nr X/43/90 Rady Miejskiej Rydzyny z dnia 28 grudnia 1990r. w sprawie przystąpienia Gminy i Miasta Rydzyna do Stowarzyszenia Gmin Regionu Wielkopolski z siedzibą w Poznaniu – druk nr 18,
d)
określenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki oraz opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Rydzyna – druk nr 19,
e)
nadania nazwy ulicy „Borowikowa” drodze wewnętrznej położonej w obrębie miejscowości Tarnowa Łąka – druk nr 20,
f)
przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Rydzyna – druk nr 21,
g)
zmian w uchwale budżetowej Gminy Rydzyna na 2023 rok – druk nr 22,
h)
zmiany uchwały Nr LXI/447/2023 Rady Miejskiej Rydzyny z dnia 19 grudnia 2023r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Rydzyna na lata 2024 – 2038 ze zm. – druk nr 23,
i)
pomocy dla Powiatu Leszczyńskiego – druk nr 24,
j)
zaciągnięcia pożyczki na dofinansowanie realizacji zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu – druk nr 25.
k)
przyjęcia Gminnego Programu Osłonowego „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2024 - druk nr 26.
l)
przystąpienia do realizacji projektu partnerskiego pn.: ,,Budowa drogi dla rowerów wzdłuż drogi powiatowej na odcinku Kłoda – Tarnowa Łąka w ramach zadania ograniczenia niskiej emisji na terenie Aglomeracji Leszczyńskiej” - druk nr 27.
m)
w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Miejskiej Rydzyny dotyczącego protestów i kluczowych postulatów polskich rolników - druk nr 28.
11.
Interpelacje i zapytania radnych.
12.
Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzedniej sesji.
13.
Wolne wnioski i informacje.
14.
Zakończenie obrad Sesji.